Session ??
Is
2014-08-28 19:38:43 UTC
Hej

Session, er det denne ng ???

jeg har nogle private siden, men navne og adresser på medlemmer m.m.

de er beskyttet af et login, ved dette login sættes der noget i en
"session" som så tjekkes ved åbning af disse siden. men der er nogle der
ikke kan komme ind, selv om der anvender korrekt brugernavn og password.
og det er kun nogle få der ikke kan komme ind, men det nytter jo ikke
når de skal kunne se det der ligger på siden

er der noget det skal være tilvalgt på den pc hvorfra man forsøger at se
siden ??

mvh Erik
Karl Erik Christensen
2014-08-28 19:50:24 UTC
Post by Is
[...]
Spørgsmål om session hører nok nærmest hjemme i serverside-gruppen - men
lad gå :-)

Session kan med god vilje sammenlignes med cookies. Disse kan sættes på
serveren, eller på brugerens computer.

Så hvis dine "problembørn" ikke accepterer cookies, kan problemet ligge
der. Men det er svært at give et bud, når man ikke kan se koden.

Karl Erik.
Is
2014-08-31 20:32:23 UTC
Post by Karl Erik Christensen
Post by Is
[...]
tak for svar

Kan jeg tjekke det ???

jeg har for at holde lidt øje med hvem der logger ind, eller forsøger på
det, lavet en log, dvs at jeg gemmer brugernavn, pasword, tid, og IP på
dem der forsøger. kan jeg også logge deres "holdning" til cookies ???

jeg anvender asp filer, og kan det ikke passe at det er denne der henter
IP adressen ??
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

mvh Erik
Karl Erik Christensen
2014-09-01 00:15:29 UTC
Post by Is
[...]
Kan checkes ved at sætte en cookie fra log-in siden.
Når brugeren submitter sit brugernavn/password, undersøges om cookien er
sat.
Hvis den er sat, forsættes som normalt, ellers gives en meddelelse om at
aktivere cookies, og brugeren logges.

Jo, remote_addr ser rigtig ud - jeg foretrækker PHP, og kender ikke til ASP.

Karl Erik.
Is
2014-09-04 19:44:33 UTC
Post by Is
[...]
begge der har problemer med login siger at de tillader "cookies"

dvs at jeg kan logge de "gemte" session, ??

det må vel være lidt som at logge IP adressen.

ved du hvordan det gøres ?? Request......?

jeg sætter f.eks en session der ser sådan ud
Session niveau = dch50

mvh Erik
Karl Erik Christensen
2014-09-08 10:31:07 UTC
Post by Is
ved du hvordan det gøres ?? Request......?
jeg sætter f.eks en session der ser sådan ud
Session niveau = dch50
Jeg kender desværre ikke noget til ASP.

Der findes en dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp gruppe.
Prøv at stille spørgsmålet der.

Karl Erik.
Is
2014-09-10 18:31:31 UTC
Post by Is
[...]
Jeg sad og puslede lidt med det - men kom i tanke om, at de ved log in
bliver godkendt, og det ske på den måde at ved log in hentes nogle data
fra en database,og disse lægges i nogle sessions, og de bliver så
tjekket, hvis de ikke passer bliver de "smidt ud".
derfor går jeg ud fra at hvis de kan logge ind - så accepteres cookies.

jeg fandt dog en anden fejl i nogle link - det var en skråstreg der
vendte forkert /\
nogle browsere er lige glade med det, men ikke alle :-)

men tak for dit svar

mvh Erik
Karl Erik Christensen
2014-09-10 19:51:46 UTC
Post by Is
[...]
Da kunne det være interessant at undersøge, hvilke browsere og ikke
mindst, hvilke styresystemer (Linux, MAC og Windows, smartphones og
tabletter) dine klienter bruger.

På en Windows server formoder jeg, at det ikke betyder noget, om du
bruger / eller \, medens Linux skelner skarpt mellem disse tegn.
Det samme gør sig sikkert gældende på klienternes computere, samt
smartphones og tabletter.

Karl Erik.
Is
2014-09-11 19:30:28 UTC
Post by Is
[...]
jeg tror mere det går på IE, FireFox, Chrome m.fl.

mit indtryk er at IE ikke er så kræsen, og gætter sig lidt frem til hvad
der skal stå, ikke dermed sagt at det er godt

mvh Erik