Hvad hedder $_SERVER['SCRIPT_NAME'] i Javascript ?
scootergrisen
2013-11-16 10:34:29 UTC
I min PHP fil havde jeg noget javascript kode hvor jeg brugte
$_SERVER['SCRIPT_NAME'] sådan her :

<script>
rate('5', '' . $_SERVER['SCRIPT_NAME'] . '');
</script>

Nu vil jeg så gerne flytte den kode ud i en Javascript fil.
Men hvordan hente jeg filnavnet på den fil som bruger script filen.

Alstå i PHP bruger jeg $_SERVER['SCRIPT_NAME'] men hvad bruger jeg i
Javascript ?
Leif Neland
2013-11-16 13:28:22 UTC
Post by scootergrisen
[...]
window.location.href

Hvis du kun har brug for navnet efter den sidste "/" må du
klippe-klistre.
Og lige checkke om ancors (side.htm#bund) og parametre (side.htm?id=6)
kommer med eller bliver klippet af.

Leif
--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.
scootergrisen
2013-11-16 13:36:49 UTC
Post by Leif Neland
window.location.href
Takker.
window.location.pathname lader så til at være samme som
$_SERVER['SCRIPT_NAME'] uden protokol og domænenavn.