lommeregner
Marc HK
2008-08-02 23:35:31 UTC
hej, er der nogen af jer der kender en måde at lave sin egen
lommergner på, med javascript?
Jeg er ikke ekspert, men jeg mener at javascript må være måden at
gøre det på, men jeg ved bare ikke hvordan, så er nogen der ved
det?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
Holst
2008-08-03 07:02:26 UTC
Post by Marc HK
hej, er der nogen af jer der kender en måde at lave sin egen
lommergner på, med javascript?
Google gør helt sikkert, hvis det blot er en simpel lommeregner.
Post by Marc HK
Jeg er ikke ekspert, men jeg mener at javascript må være måden at
gøre det på, men jeg ved bare ikke hvordan, så er nogen der ved
det?
Prøv at google med 'javascript calculator' som søgetermer. Første hit er
for eksempel:

<http://www.javascriptkit.com/script/cut18.shtml>
Allan Vebel
2008-08-03 10:49:23 UTC
Post by Holst
<http://www.javascriptkit.com/script/cut18.shtml>
Eller en mere avanceret på
http://hjemmesideskolen.dk/services/lommeregner.asp
--
Allan Vebel
http://html-faq.dk
http://vebel.dk
Birger
2008-08-03 11:03:46 UTC
Post by Marc HK
[...]
Findes da givetvis også i nadre former.

Hvorfor? Windows har indbygget en lommeregner - er den ikke god nok?

Birger
--
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt.
Daglig opdatering.
Benny Nissen
2008-08-03 16:57:41 UTC
Post by Birger
Hvorfor? Windows har indbygget en lommeregner - er den ikke god nok?
Gruppen hedder webdesign. Altså ikke noget med Styresystem.Windows :-)

Der findes heldigvis mange alternativer til Windows ... som desuden ikke
har calc.exe installeret på min maskine.
Benny
Birger
2008-08-03 23:11:43 UTC
Post by Benny Nissen
Post by Birger
[...]
Point taken.

Mener nu stadig, at en lommeregner måske ikke hører med til web.
Har to liggende foran mig + windoz's...
Hvis der skal være lommeregner på maskinen, bør det vel være en applikation
der kan anvendes også uden web.

Birger
Daglig opdatering.
Philip Nunnegaard
2008-08-04 11:31:27 UTC
Post by Birger
Mener nu stadig, at en lommeregner måske ikke hører med til web.
Har to liggende foran mig + windoz's...
Hvis der skal være lommeregner på maskinen, bør det vel være en
applikation der kan anvendes også uden web.
Jeg er enig med dig, men jeg kunne forestille mig at det også kom an på
sammenhængen.
Men generelt ville de fleste online-beregninger kunne klares med simple
webformularer.

Medmindre der kommer nogle mellemregninger ind i billedet, hvor sidens
webmaster ikke har chance for at gætte sig til hvilke parametre den enkelte
bruger skal bruge til disse.
Selv har jeg dog valgt at lade det være op til brugeren selv at åbne sin
lommeregner eller regneark og derefter indtaste resultatet af
mellemregningerne i formularen i disse tilfælde.
Birger
2008-08-04 12:25:52 UTC
Post by Philip Nunnegaard
Post by Birger
[...]
Det kommer naturligvis an på fantasien - men jeg har svært ved at forestille
mig parametre, som kan indgå i en beregning, der ikke kan indsættes i en
formular...

Selvfølgelig kan der foretages beregninger, på web, af data i en form. Det
er næppe det, en "lommeregner" skal anvendes til, da det kan angives ved
formler, som nemt kan beregnes med javascript eller serverside.

Birger
Daglig opdatering.
Philip Nunnegaard
2008-08-04 21:07:41 UTC
Post by Birger
Det kommer naturligvis an på fantasien - men jeg har svært ved at
forestille mig parametre, som kan indgå i en beregning, der ikke kan
indsættes i en formular...
Jeg har så en hjemmeside, hvor det faktisk kan forekomme.
Brugerne poster deres personlige hitlister, og enkelte brugere anvender
deres egne særlige formler for pointtallene til beregning af listen. Selv
har jeg f.eks. antal gange jeg hører en sang og så en generel karakter
(rating), som tæller i et bestemt internt forholdstal (forholdet 20/80).

Andre bruger ehar andre parametre og formler.
Disse formler kan jeg bare ikke forudse.

Jeg har så valgt at forenkle det så brugerne selv må bruge regneark, hvis de
vil rode sig ud i så komplicerede ting.
Med det går jeg så også ud fra at de folk der er interesserede i så
komplicerede matematiske beregninger, også har installeret et regneark på
deres computer, hvadenten det er det skrabede Works som følger med de fleste
computere nutildags eller de f.eks. downloader- og installerer OpenOffice,
som jeg selv bruger.
a***@aaks.dk
2018-03-14 17:01:28 UTC
Post by Marc HK
[...]
du skal trykke på 8 og 9 på sammentid så sker det