Browserspiludvikling
scootergrisen
2013-04-07 20:17:27 UTC
Jeg kunne godt tænke og lave et simpelt browserspil og søger derfor
andre med samme interesse så vi kan udvikle et spil sammen.

Jeg vil gerne bruge de forskellige HTML5 og Javascript API teknologier
jeg har lært i spillet.

Det skal være uden brug af browserplugins. Så det skal ikke være et
flashspil.

Jeg forstiller mig at bruge <canvas> til grafikken også <audio> til lyde
og musik og mulighed for at gå i fuldskærm og styre med musen og
keyboard og eventuelt touch hvis der er nogen der kan lave det.

Også kunne man lave en highscore som gemte data på en mysql server.

Måske har du en god ide til et spil.
Jeg har endnu ikke fundet på en god ide som spillet skal handle om.

Jeg har lavet en test : http://netkoder.dk/test/test0215.html

Skriv gerne hvad for nogen teknologier du kan finde ud af.

Jeg vil gerne bruge alle de nye HTML5 og Javascript APIer som ikke
virker i alle browsere og som ikke er helt færdige. Jeg har ikke noget
imod det ikke virker i alle browsere eller ældre browsere så til at
starte med skal det ikke gå ud på at få koden til at virke i så mange
browsere så muligt.
Martin
2013-04-08 10:14:12 UTC
Post by scootergrisen
[...]
Du kan starte med at kigge på bombermine.com

Så har du alt javascript koden, så skal du så bare lige skrive alt
backend koden - desværre er det ikke offentligt, men ellers find et
andet spil, og søg på github, code.google.com eller bitbucket og se om
det skulle være lavet public, så får du en idé om hvad der kræves.
scootergrisen
2013-04-08 20:06:01 UTC
Vil du være med til at lave et spil ?
Martin
2013-04-09 11:36:20 UTC
Post by scootergrisen
Vil du være med til at lave et spil ?
Interesserer mig ikke nok til css/javascript at jeg gider, men backenden
kan jeg godt lave med en REST api, kræver bare jeg får af vide hvad jeg
skal lave :)
scootergrisen
2013-04-09 15:00:17 UTC
Post by Martin
Post by scootergrisen
Vil du være med til at lave et spil ?
Interesserer mig ikke nok til css/javascript at jeg gider, men backenden
kan jeg godt lave med en REST api, kræver bare jeg får af vide hvad jeg
skal lave :)
Ok det kender jeg ikke. Regne ikke med det er noget der er nødvendigt
for at lave et spil.