[JavaScript] Hvorfor huskes en innerHTML ikke?
Bertel Lund Hansen
2018-07-22 08:17:45 UTC
Jeg arbejder stadig på den samme side:
http://bridge.lundhansen.dk/bridgeclock/silkeborgbridgeclock_setup.php

Nu har jeg aktiveret alle tre timereksempler. Der skal kunne køre
tre ure parallelt på den egentlige ur-side.

Mit problem er nu at jeg kun kan stille farver på ét af
eksemplerne. Planen var ellers at knapperne med "Timer nr: N"
skulle aktivere den valgte timer så farvevalget påvirkede den.
Men det virker ikke. Som test har jeg skiftet teksten
"Background" ud med teksten "Timer 2" (sættes ved onload). Når
man så klikker på f.eks. "Timer 1"-knappen, skiftes teksten
kortvarigt til "Timer nr: 1", men den vender øjeblikkeligt
tilbage, og det samme gør farverne i det eksempel man ellers lige
havde ændret på.

Jeg prøver at styre det med en global JS-varabel, number, og den
virker også når den bliver sat ved onload, men ændringen af den
er som sagt kortvarig, og det forstår jeg ikke.
/Bertel
Jan Hansen
2018-07-22 08:45:36 UTC
Post by Bertel Lund Hansen
Jeg prøver at styre det med en global JS-varabel, number, og den
virker også når den bliver sat ved onload, men ændringen af den
er som sagt kortvarig, og det forstår jeg ikke.
Jeg kan ikke rigtig få øje på, hvor du har globaliseret den variabel.
Du bruger den kun inde i funktioner, og så findes den ikke udenfor,
nøjagtig som i PHP.

prøv med:

<script>
number = 1; // nu bliver den husket

function example (fgr,color){
if (fgr) {
document.getElementById('example'+number).style.color=color;
document.getElementById('fgr'+number).value=color;
osv. osv.
--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give
Linux to a friend today!
Jan Hansen
2018-07-22 10:04:40 UTC
Det var vist noget vrøvl, jeg fik skrevet, der står jo ikke "var" foran.
Linux to a friend today!
Jan Hansen
2018-07-22 09:31:51 UTC
[...]
Når du trykker på "Timer 1"-knappen, bliver formen sendt, og
siden bliver hentet på ny. Hvis du vil bruge en <button> inde i en
<form>, uden den sender, skal der står <button type="button">
Linux to a friend today!
Bertel Lund Hansen
2018-07-22 14:21:48 UTC
Post by Jan Hansen
Når du trykker på "Timer 1"-knappen, bliver formen sendt,
Naturligvis. Tanketorsk. Tak.
--
/Bertel