Hvad betyder denne js-fejl?
Kurt Hansen
2014-03-10 11:58:51 UTC
Mine sider med lydklip virker afspiller ikke længere, når man klikker på
en play-knap. En bekendt får denne fejl, når han klikker på samme knap
flere gange i Chrome, men det kan jeg ikke fremprovokere:

Sti til js-filen:
http://danacord.com/wp-content/plugins/compact-wp-audio-player/js/soundmanager2-nodebug-jsmin.js

Jeg har afinstalleret (helt slettet) player-plugin'et og geninstalleret.
de ændrede ikke noget (bortset fra min css-modificering af knappernes
udseende).

Lydfilerne ligger på Amazon S3. Hvis jeg paster stien hertil direkte ind
i enrowserens adresselinje, spiller det nok så nydeligt. Altså er det
noget ombord på mit side der er i udu.

Siden bygger på et tema og data ligger i WooCommerce, men det er der
ikke noget nyt i. Det HAR virket indtil for nyligt.

Hvad kan der være gået galt?

Se en eksempelside her:
http://danacord.com/buy/a-tribute-to-erling-blo_ndal-bengtsson-the-live-icelanding-recordings-vol-2-2002-2003/

Kort link: http://kortlink.dk/danacord/dwsq
Martin
2014-03-10 13:24:26 UTC
<https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/danacord.com/soundbites/744/744-01.mp3>

(højreklik på afspiller knappen og find url'en til MP3 filen

<Error>
<Code>AccessDenied</Code>
<Message>Access Denied</Message>
<RequestId>A4330FA8DAC0EC14</RequestId>
<HostId>
fxPWBS/p6ipaFwMfMe3ykp6IQzENK1Xs7qSiS5Bpddj8WM7r9FBIhH1ChtNdd839
</HostId>
</Error>
http://danacord.com/player_error.png
Kurt Hansen
2014-03-10 15:16:42 UTC
Post by Martin
[...]
Det forstår jeg ikke en brik af, men som sagt: Jeg aner ikke en dyt om
JS o.a.

Prøv at klikke på linket (Example of path) i mit indlæg i supporten. Det
giver nøjagtigt den samme sti som du får fejl på, men funker.

Vil det sige at jeg skal søge fejlen i det plugin der formidler
kontakten til Amazon S3? Det håber jeg ikke, for det koster en
"schedule" til et uhyrligt antal dollars at få support fra Amazon :-(
Martin
2014-03-12 05:52:01 UTC
Post by Kurt Hansen
Post by Martin
[...]
Det er ikke javascript - det er bare dine mp3 filer der er blokeret.

Grunden til at javascriptet fejler er fordi scriptet ikke aner hvad den
skal gøre med XML filer (Content-Type:application/xml)
Post by Kurt Hansen
[...]
Find ud af hvorfor dine filer er blokeret.
1: Er stien korrekt? (er din bucket korrekt? - ligger filerne der faktisk?)
2: Er mp3 filer tilladt på Amazon S3?

Så start med at logge ind i din Amazon S3 og se hvad der ligger
Frank Damgaard
2014-03-11 06:43:03 UTC
[...]

Det bruger flash, og med firefox og flash-block, så kommer "flash-play" knappen kun frem
meget kort og forsvinder så hurtigt at jeg ikke kan starte flash (via play knap fra
flash-block). ;(
Men selv uden flash-block i firefox, så hopper linierne nedenfor når jeg har mus over
play-knap eller trykker på playknap.
Og det sker også første gang øverste play trykkes i chromium-browser (chrome-version i
linux).

Validering af siden giver i øvrigt 48 fejl + warnings.
En del diverse html fejl, og en del er om "duplicate ID" på id=sm2-container
som bruges i <div>'s om din play_mp3() og flash.

det er muligt fejlen ligger andet steds, men det er ikke godt at du har flere
steder en "<div id="sm2-container"><!-- flash movie ends up here --></div>"
dvs. med samme ID.

Et godt tip:
Brug firefox, og installer HTML-validator udvidelse
http://users.skynet.be/mgueury/mozilla/

Firefox's fejlkonsol kan også give nyttige oplysninger:

jeg får ved nogle ved tryk med "play" fejl med soundmanager2-nodebug-jsmon.js :
TypeError: h._createSound is not a function
[...]
har du været inde og rette lidt på et tidspunkt, eller er der opgraderet ny version af
WooCommerce, php eller lignende? (jeg kender intet til wooCommerce)

måske noget er blevet forældet i nyere browsere?
http://danacord.com/buy/a-tribute-to-erling-blo_ndal-bengtsson-the-live-icelanding-recordings-vol-2-2002-2003/
Kort link: http://kortlink.dk/danacord/dwsq
PS
evt. brug http://validator.w3.org hvis du kan bruge firefox validator plugin.
Kurt Hansen
2014-03-11 11:04:43 UTC
Post by Frank Damgaard
[...]
Det bruger flash
Uuuuark!!! det anede jeg ikke. Det er min makker der har valgt og
installeret "Compact WP audio Player". Vil man have problemer, skal man
bare bruge Flash, så jeg skal omgående finde et tilsvarende plugin UDEN
Flash. Forslag?
Post by Frank Damgaard
[...]
Det er altsammen "autogenereret og ikke noget jeg er herre over.
Post by Frank Damgaard
Brug firefox, og installer HTML-validator udvidelse
http://users.skynet.be/mgueury/mozilla/
Ok, jeg har Total Validator og Firebug.
Post by Frank Damgaard
Hvad kan der være gået galt?
har du været inde og rette lidt på et tidspunkt, eller er der opgraderet ny version af
WooCommerce, php eller lignende? (jeg kender intet til wooCommerce)
Højst sandsynligt. I en WP-installation med et tema, webshop og diverse
plugins, er det næsten opdateringer af et-eller-andet dagligt.

Tak for en grundigt svar :-)
Frank Damgaard
2014-03-11 15:58:54 UTC
Post by Frank Damgaard
[...]
Ikke ummidelbart, skal det virker over flere html versioner så er/var flash
normalt svaret, bortset fra det ikke virker på alle platforme ;(

Du kan se forslag med fordele/ulemper på f.eks.:

html: http://www.w3schools.com/html/html_sounds.asp

JS: http://www.w3schools.com/tags/av_met_play.asp
(dog ikke IE8 og ældre, men winXP dør jo snart)

http://html5doctor.com/html5-audio-the-state-of-play/

hvis der i forvejen anvendes noget jquery, så kan det tænkes
der er noget API til audio, eller en player til dette?

Post by Frank Damgaard
[...]
ok, det er ikke godt, måske det er noget der kan rettes i et template, for det
er ikke sundt med flere med samme id.

Egentlig skal der måske kun være en "player"-div til alle play-button?
der er jo ikke brug for at afspille flere mp3 samtidig.
I så fald er det template der skal rettes.

dvs. noget med en fælles div:

og så listen med musik:
nr 1 ">play-knap"
nr 2 ">play-knap"
nr 3 ">play-knap"

PS.
Ja det irriterer også mig meget med "auto-genereret" kode udfra templates,
specielt når det der laves heller ikke validerer. Det gør fejlfinding
mere kompliceret.
Det eneste man selv kan er at tilpasse template og håbe fejl kan fixes der;
(hvis man da ikke vil rette i selve php/generator program).
scootergrisen
2014-03-22 05:07:50 UTC
Post by Kurt Hansen
Lydfilerne ligger på Amazon S3. Hvis jeg paster stien hertil direkte ind
i enrowserens adresselinje, spiller det nok så nydeligt.
Her står "AccessDenied".