UTF vs ISO
Jørgen Farum Jensen
2015-02-11 08:03:33 UTC
Liplusli kan danske bogstaver ikke vises på min
hjemmeside http://www.733.dk/seniorpc/artikler/

Sitet ligger på one.com, deres forklaring er en
opgradering af PHP på serveren der som default
viser UTF.

Jeg har brokket mig, og fået at vide at jeg skal
redigere i min .htaccess fil.

Den ser nu således ud:

# -FrontPage-
<FilesMatch "\.php$">
ForceType 'text/html; charset=ISO-8859-15'
</FilesMatch>

IndexIgnore .htaccess */.??* *~ *# */HEADER* */README* */_vti*

<Limit GET POST>
order deny,allow
deny from all
allow from all
</Limit>
<Limit PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>

Linje 2,3 og 4 er det, one.com foreslår indsat.
For mig er det det rene volapyk.
Og det virker altså heller ikke.

Jeg er pissesur over at one.com gør det til mit
problem, at de opgraderer deres server.

De må da have tusindvis af kunder, der ligesom
jeg har kodet deres hjemmesider i ANSI.
--
Jørgen Farum Jensen
"Den rationelle person ved uden at være sikker.
Den snæversynede person er sikker uden at vide."
Karl Erik Christensen
2015-02-12 13:17:51 UTC
Post by Jørgen Farum Jensen
Liplusli kan danske bogstaver ikke vises på min
hjemmeside
Vi har alle vidst i minimum 10 år, at UTF-8 var fremtiden indenfor HTML.

Derfor kan det undre, at nogle stadig blev ved med at oprette sider i ISO.

Jeg betragter problemet som selvforskyldt.

Karl Erik.