indkapsle globale variabler fra extern kode
scootergrisen
2013-10-24 00:44:40 UTC
Jeg har opdater at chart.dk's counter bruger globale variabler :
http://www.chart.dk/js/unified.asp

så hvis jeg selv bruger variabelnavnet version på min hjemmeside også
sætter counteren på så blive værdien overskrevet.

Kan man godt sætte den ekstern kode ind i en funktion eller noget sådan
at sådan at kode fra extern side ikke kan gå ind og ændre på globale
variabler ?
Martin
nej
scootergrisen
2013-10-25 17:33:20 UTC
Hvad med at se hvilke globale variabler der findes og hvilket script de
stammer fra kan man se det nogen steder så man kan opdage det ?
Erik Ginnerskov
2013-10-25 19:57:02 UTC
Post by scootergrisen
http://www.chart.dk/js/unified.asp
så hvis jeg selv bruger variabelnavnet version på min hjemmeside også
sætter counteren på så blive værdien overskrevet.
Hvis nogle variabler i noget ekstern kode, du ikke kan kontrollere,
konflikter med dine globale (eller lokale) variabler, er det nemmeste nok at
du omdøber dine egne variabler, så konflikten ikke længere er der.
Erik Ginnerskov
scootergrisen
2013-10-25 20:02:43 UTC
Post by Erik Ginnerskov
Hvis nogle variabler i noget ekstern kode, du ikke kan kontrollere,
konflikter med dine globale (eller lokale) variabler, er det nemmeste
nok at du omdøber dine egne variabler, så konflikten ikke længere er der.
Ja det har jeg også gjort nu men de kan jo ændre deres kode uden at jeg
ved det også kommer det måske til at påvirke mine sider igen uden at jeg
ved det.
Erik Ginnerskov
2013-10-27 12:34:23 UTC
Post by scootergrisen
Ja det har jeg også gjort nu men de kan jo ændre deres kode uden at
jeg ved det også kommer det måske til at påvirke mine sider igen uden
at jeg ved det.
Sådan er det med alt eksternt. Links "ud af huset" dør også pludselig, uden
at man får noget at vide.
Erik Ginnerskov