TypeError: $(...) is null
Dennis Munding
2017-09-07 20:03:20 UTC
Hej derude!

Som angivet ovenfor, så får jeg fejlmeldingen "TypeError: $(...) is
null" på denne side:
https://victoria.skovaa-munding.dk/Hygge/Matematik/matematik.php

...i mit script mathFunc.js på linje 4:2, som ser således ud:

$("#matematik a, #subMenu a").click(function() {

Og jeg kan ikke finde ud af, hvorfor det fejler, for jeg har nøjagtig
samme script og tilhørende html (næsten) på denne side:
https://datalogi.skovaa-munding.dk/sider/note_5.shtml

...hvor det virker upåklageligt?!?

Er der nogen af jer, som kan spotte fejlen??

På forhånd tusind tak!

Dennis Munding

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Kim Ludvigsen
2017-09-08 00:01:56 UTC
Post by Dennis Munding
Og jeg kan ikke finde ud af, hvorfor det fejler, for jeg har nøjagtig
https://datalogi.skovaa-munding.dk/sider/note_5.shtml
...hvor det virker upåklageligt?!?
Kan det være på grund af forskellige versioner af JQuery?
Mvh. Kim Ludvigsen
Dennis Munding
2017-09-08 04:53:41 UTC
Post by Kim Ludvigsen
Post by Dennis Munding
Og jeg kan ikke finde ud af, hvorfor det fejler, for jeg har
https://datalogi.skovaa-munding.dk/sider/note_5.shtml
...hvor det virker upåklageligt?!?
Kan det være på grund af forskellige versioner af JQuery?
Min fejl - glemte at nævne, at samme version af jQuery er forsøgt.
Jeg forsøgte med en nyere version på problemsiden for at se, om det
kunne give en mere sigende fejlmelding.

Men ellers godt spottet Kim.

Jeg har også kørt en succesfuld test på jsfiddle.net.

A fatter ik' en meter, så jeg ringer snart til Peter! :-)

Dennis Munding

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Dennis Munding
2017-09-08 06:04:56 UTC
Post by Dennis Munding
Post by Kim Ludvigsen
[...]
Problem løst!

5 minutter efter mit forrige indlæg, kørte jeg endnu en test lokalt,
hvor jeg brugte udelukkelsesmetoden (deaktiverede alle andre scripts på
siden og aktiverede dem et efter et) - problemet ligger i scriptet
prototype.js, som jeg ikke lige har nærstuderet, men som bruges til
LightBox.

Løsningen var at ligge kaldet til jQuery og mathFunc under ovennævnte
fil.

Burde jeg have spottet noget før.
Beklager ulejligheden.

Dennis Munding